.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احیای کک سازی سوادکوه ، چالشها و فرصتها

با وجود به زمین زده شدن کلنگ احیای کارخانه کک سازی سوادکوه در سال 83 ولی عملا کاری در این مدت انجام نشد تا بارقه امید اشتغال در جوانان منطقه فراهم شود.

با سفر هیات دولت به مازندران ، احیای کارخانه کک سازی شرکت البرز مرکزی سوادکوه، بعنوان یکی از دستاوردهای این سفر مصوب شد و در سال 88 با حضور محرابیان، وزیر صنایع و معادن کلنگ عملیات اجرایی این طرح به زمین زده شد.

در این مراسم ، آغاز عملیات اجرایی این طرح از هفته آینده وعده داده شد و حالا با گذشت حدود یکسال از آن زمان عملیات اجرایی این طرح آغاز نشده است.

کک که از حرارت دادن به زغالسنگ در محیط بدون هوا ساخته می شود در کوره های تولید آهن مصرف می شود و کک های تولیدی در ایران برای تولید فولاد به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال می شود.

مدیر عامل شرکت البرز مرکزی سوادکوه به ایرنا گفت: کک سازی سوادکوه بعنوان چهارمین کارخانه کک سازی کشور به شمار می رود.

"ایرج فلاح" ادامه داد: با احیای کارخانه کک سازی سوادکوه و ایجاد تحولاتی در کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی شاهد تولید سالانه یکصد هزارتن زغالسنگ کنستانتره خواهیم بود.

وی اعلام کرد: مقرر شد کک سازی سوادکوه با ظرفیت 300 هزارتن طراحی شود.

مدیر عامل شرکت زغالسنگ البرز مرکزی تاکید کرد: با احیای این مجموعه ، افزایش تولید زغالسنگ و اشتغال منطقه را شاهد خواهیم بود.

فلاح ادامه داد: با احیای کک سازی سوادکوه به 450 هزارتن زغال سنگ کنستانتره نیاز است که 30 تا 40 درصد کک کشور از طریق این مجموعه تامین شود.

وی گفت: با احیای کک سازی سوادکوه زمینه احیای معادن زغالسنگ استان مازندران و استانهای دیگر فراهم خواهد شد.

اما آنچه در این میان دیده می شود با گذشت چند سال از مصوبه دور نخست سفر هیات دولت در خصوص احیای کک سازی سوادکوه این طرح بر زمین مانده است که مخالفت زیست محیطی یکی از دلایل این تاخیر اعلام شد.

رییس سازمان صنایع و معادن استان مازندران در این خصوص گفت: با موافقت سازمان محیط زیست اجرای این طرح عملیاتی خواهد شد.

"مرتضی هاشم پور" ادامه داد: وسعت و بهره گیری از آخرین تکنولوژی از دیگر عوامل کندی روند اجرای طرح احیای کک سازی سوادکوه است.

وی اظهارداشت: از ماههای آینده تاخیرها جبران خواهد شد.

رییس سازمان صنایع و معادن استان مازندران حجم سرمایه گذاری این طرح را یکصد میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح بصورت مزایده به قرار گاه خاتم الانبیاء واگذار و با موافقت سازمان محیط زیست آغاز طرح می شود./

'گزارش از فاطمه قنبری قادیکلایی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.